De meeste uitvindingen die tot stand zijn gekomen, zijn op de moeilijke manier tot stand gekomen en de uitvinders hebben het echt moeten uitzweten om ervoor te zorgen dat hun ideeën worden uitgevoerd. Mario Polegato, de uitvinder van Geox schoenen, moest letterlijk zijn weg al zwetend afleggen voordat hij het briljante idee had om gaten in zijn schoenen te verwerken die lucht binnenlaten. Dit eenvoudige idee vormde de basis voor een geheel nieuw schoenenmerk en Geox was geboren. Het idee komt in de tweede plaats na de uitvinding van rubberen buitenzolen in de jaren vijftig, behalve dat dit het probleem van transpiratie condensatie oploste, hetgeen werd geassocieerd met rubberen schoenen.
Problemen oplossen met Geox
Het mooie aan dit idee was dat het plotseling een aantal dingen mogelijk maakte. Aan de ene kant loste het een probleem op waarbij veel mensen werden geconfronteerd met zwetende voeten en aan de andere kant introduceerde het schoenen voor degenen die last hadden van stinkende voeten waar ze zich niet langer voor hoefden te schamen. Inderdaad, veel mensen met verschillende voetgerelateerde problemen hadden het dragen van schoenen of sokken opgegeven en voor hen waren de schoenen van Geox een prachtige optie waarvan ze konden profiteren en ze helemaal opnieuw konden genieten van de voordelen van het dragen van schoenen.
De start van Geox
Maar wacht even, want Mario Polegato proefde niet meteen van het succes, ondanks dit potentieel baanbrekende idee. Hij moest financiering regelen om dit merk te lanceren en dat gebeurde niet meteen. Uiteindelijk moest hij een banklening nemen en zijn bedrijf beginnen met het online verkopen van Geox schoenen. De naam Geox zelf is geïnspireerd op het Griekse woord voor dat aarde en technologie betekent. Het heeft hem veel geluk gebracht.
Een groot doelpubliek
Toen deze schoenen op de markt kwamen, sprak het een brede dwarsdoorsnede van de consumenten aan. Volwassenen, kinderen, sporters, mensen met voetproblemen, enzovoort, zagen allemaal de grote waarde van deze schoenen en het merk kon heel snel een impact maken in veel landen die de grens van tienduizenden verkooppunten overschreden. Mario koos voor een zeer professionele benadering van het runnen van dit bedrijf en zorgde ervoor dat er getraind en gekwalificeerd personeel aanwezig was voor de belangrijkste functies in het bedrijf.
Jassen tegen transpiratie
Het merk heeft ook geprofiteerd van de praktijk om mensen in het bedrijf aan te moedigen om met nieuwe ideeën te komen. Het was een van deze ideeën die resulteerde in de lancering van de jassen. Deze jassen waren weer anders, omdat ze de transpiratie met meer dan 30% hielpen verminderen en opnieuw werd bewezen hoe eenvoudige ideeën wonderen kunnen verrichten.
De populariteit van Geox
Geox-schoenen zijn gediversifieerd in trainers, vrijetijdsschoenen, regenschoenen en zelfs sandalen. Ze hebben de hoge kwaliteit behouden die consumenten van hen gewend zijn en die hen in staat heeft gesteld om meer dan 70 landen over de hele wereld binnen te komen, hetzij rechtstreeks, hetzij via franchiseregelingen.
Je kan Geox schoenen ook online kopen via internet. Het merk heeft gratis bezorgarrangementen uitgewerkt en je hoeft alleen je stijl of type schoenen te kiezen. Dit merk is een klassiek voorbeeld van hoe innovatief denken een megamerk zo succesvol kan lanceren.